Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   HľadaťHľadať   Zoznam užívateľovZoznam užívateľov   Užívateľské skupinyUžívateľské skupiny   RegistráciaRegistrácia 
 NastaveniaNastavenia   Súkromné správySúkromné správy   PrihláseniePrihlásenie 

Automaticka prevodovka Suzuki S-Cross

 
Pridať novú tému   Zaslať odpoveď    Obsah fóra -> Guláš - na kus reči
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
vls



Založený: 16 február 2007
Príspevky: 625
Bydlisko: Martin

PríspevokZaslal: Po júl 16, 2018 9:51 am    Predmet: Automaticka prevodovka Suzuki S-Cross Odpovedať s citátom

Tak neviem ci to niekoho zaujima, ale ja som pred kupou hladal taketo nieco uplne bezvysledne.
Chcel som automaticku prevodovku a chybali mi skusenosti z jej pouzivania.
S-Cross ma 6 stupnovu prevodovku Aisin, klasicky automat s menicom krutiaceho momentu, okrem beznych PRND ma aj M – manualny mod plus padla radenia pod volantom, rovnaku prevodovku maju niektore pezoty a dokonca aj volva.
Ako u klasickeho automatu som mal obavu z preklzu v menici a s tym suvisiacej vyssej spotreby a pytal som sa predajcu, ci a ktore stupne su blokovane – premosteny menic. Predajca vedel trt, vravel mi dokola ze ked nemam 4x4 tak ma blokovanie nema co zaujimat a po par pokusoch mu vysvetlit, ze sa pytam na menic a nie na zavierky som to vzdal a zaviedol rec inam.
Na akomsi fore som potom zistil, ze sucasne prevodovky premostuju menic prakticky ihned po preradeni, teda jeho funkciu ako nasobica krutiaceho momentu pouzivaju minimalne a spotreba je slusna. Potvrdzujem to, po necelych 6000 km mam priemer 4,72, tu https://www.spritmonitor.de/en/user/vladimirs.html je vidiet ake som mal priemery na manualoch s Golfom 1,4 a Peugeotom 1,6 na v zasade zhodnych trasach.
Dalej som cital kdesi, ze tento automat podradi na dialnici v kopceku aj ked by nemusel, nepodarilo sa mi zistit, ci to dokazem eliminovat manualnym modom. Predajca vedel, ze ak mam zaradene D a drgnem do padla pod volantom, auto preradi. Nevedel ale, co je fakt, ze po par sekundach preberie zase riadenie automatika a zaradi to co ona uzna za vhodne. Skutocne nepomoze ani zaradenie M – manualneho modu, masina bud podradi ked uzna za vhodne sama, alebo nedovoli preradit ked uznam za vhodne ja a zvukovo hubuje, ze sa jej moja volba nepaci a nebude ju realizovat.
Spociatku ma to jedovalo ze clovek nemoze zvitazit nad hmotou, ale zvykol som si.
Zhrnutie.
Radenie je take tiche a plynule, ze casto netusim, aky stupen tam je – masina to pise len v maualnom mode. V dennych zapchach na vjazde/vyjazde do/zo ZA je to oproti manualu neskutocne jednoduchsie. Pre nas starsich... Smile
Pri kludnej jazde sa drzia otacky na cca 1500. Relativne vysoky krutiaci moment motora stroj prakticky nikdy nevyuzije, lebo okamzite radi. Radenie je skutocne plynom, ako pisu viacere fora. Pridavas jemne – masina nepodradi a rast otacok je hrozne lenivy. Zosliapnes plyn do polovice – masina podradi o dva stupne a vyrazi. Ako vsade, uz som stretol viacero IQ-cov, ktori mali snahu ma niekde zavriet, stlacenie plynu sposobi v S-Crosse akceleraciu, ktora necha za sebou manualy ovela vyssieho vykonu. Trojvalcek s touto radiacou logikou mi trocha vadi len v miernych kopcoch, ked drzi vyssi stupen a trasie auto, parkrat som mu pomohol padlom, mohol by sa rozhodnut podradit skor. Tiez pri stati na D-cku chveje autom, ked ma to jeduje davam N alebo P.
Zvlastna kapitola je automaticky start-stop, z ktoreho som bol na nervy, lebo zastat pred branou – zdochne, neutral – nastartuje, pred garazou D-cko s brzdou - zdochne, N – otvorit garaz – nastartuje = milion startovani a zdochynani. Logika mi unikla ale nasiel som na fore, ze ked zabrzdis jemne, nechcipne to a je to fakt pravda. Tiez som si na to zvykol a uz ma to tak nejeduje. Borci na forach robia vselijake triky ako elektricky oblbnut tlacitko na vyradenie tohto zazraku, lebo normalne sa po kazdom starte system znova aktivujea snazi sa byt chytry ako Einstein – nastartuje napriklad ked odopnes pas, ked bezi par sekund klima, ked je zle alebo dobre pocasie....
Tak.
Prevodovka a motor su vyrobene v Japonsku, velka cast suciastok auta v Indii – Maruti a montaz v Madarsku, gulas z ktoreho som mal obavu. Zatial raz prestal ist tempomat, po resete zdochnutim a nastartovanim je ok, a raz automat radil na strasne hrbatej ceste a pocul som zarachotit zuby. Inak velka spokojnost.
_________________
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
predtym :Peugeot 3008 1.6VTi Active, cervena rubis
predtym : VW Golf Plus 1,4 Trendline, cervena tornado
predtym : Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
SEKYC



Založený: 07 máj 2011
Príspevky: 395
Bydlisko: Roudnice n.L

PríspevokZaslal: Ut júl 17, 2018 8:32 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ale jo zajímá Very Happy ,pěkný auto denně jich potkám tak 5 až teda na tu chromovou přední masku ta je jak z východu s Číny ta se moc nepovedla Laughing a jinak co se týká toho start stop, jeden kamarád si tam nechal dát nějakou krabičku která udrží tu pamět s deaktivací, jsou v ní tři pozice na tři takový blbosti-takže tam dal start stop,hlídání jízdy v pruhu a ty přední čidla ,má KODIAKA a přemejšlel že by ho snad i vrátil Laughing když mi vyprávěl jak jel lesem a vyběhl zajíc a ty přední čidla ho chytla takže auto samo zaflokovalo že si málem rozbil hlavu o volant no a když se snažil udělat myšku tak zaůřadoval hlídač jízdy v pruhu a volant je tuhej, tak tam seděl a cítil se jak spolujezdec na zadních sedačkách Laughing auto si dělá co chce .ano dá se to deaktivovat ale při každým nastartování je to vše nanovo aktivovaný,tak proto tu krabičku,od té doby se dá s autem normálně jezdit,nevím kde přeně mu jí namontoval ale má na sobě vypínač a jednou za dva roky když půjde na technickou tak ji vypne a všichni budou spokojeni Laughing .
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 (červená karkulka) //C3 1.1 44kw už jezdí je prodán:-)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
vls



Založený: 16 február 2007
Príspevky: 625
Bydlisko: Martin

PríspevokZaslal: St júl 18, 2018 11:57 am    Predmet: Odpovedať s citátom

mas recht, je dobre ze zvnutra na masku nevidim, ale tiez si zvykam a oproti predoslej verzii je to lepsie podla mna.

Twisted Evil
_________________
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
predtym :Peugeot 3008 1.6VTi Active, cervena rubis
predtym : VW Golf Plus 1,4 Trendline, cervena tornado
predtym : Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dulius
Site Admin


Založený: 11 január 2007
Príspevky: 4397

PríspevokZaslal: Ne júl 29, 2018 9:31 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

vls, velmi dobre poznatky Cool
par veci z toho co si pisal som ani netusil Laughing
_________________
Kia Sportage 1,7 CRDi 115k 04/2014
Opel Astra Classic III. 1.6 115k 11/2012
predtým: Ford Fusion 1.4i 16V Duratec 06/2006
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
vls



Založený: 16 február 2007
Príspevky: 625
Bydlisko: Martin

PríspevokZaslal: Po júl 30, 2018 11:59 am    Predmet: Odpovedať s citátom

tesim sa ze to niekoho zaujalo...
Smile

doplnim uz len, ze som teraz siel parkrat cez Kremnicke bane za nakladakom a to ten automat moc nevie, ci sa uz ideme rozbiehat alebo zase spomalovat, je z takej jazdy na nervy rovnako ako ja a na moj vkus celkom casto radi, lebo medved.

a este som rozmyslal, ako som mohol pocut skrtnut zuby ked je prevodovka komplet planetova a radenie je vzdy zabrzdenim nejakeho korunoveho kolesa alebo zopnutim/vypnutim nejakej spojky, zubate kolesa sa do zaberu nikdy nezasuvaju. nevymyslel som nic. budem sa dalej cudovat.

Twisted Evil
_________________
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
predtym :Peugeot 3008 1.6VTi Active, cervena rubis
predtym : VW Golf Plus 1,4 Trendline, cervena tornado
predtym : Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
vls



Založený: 16 február 2007
Príspevky: 625
Bydlisko: Martin

PríspevokZaslal: Št september 06, 2018 1:26 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

mam uz skoro desat tisic km...

a v sobotu som objavil novu vlastnost.
siel som z tiahleho kopca na Morave pri Buchloviciach a masina zacala podradovat aby udrzala rychlost cca 95 km/h, podradila az vyhnala otacky nad 4000 a drzala kym sme nezisli z kopca.
Neviem ako to robi, podla coho vie, ze ma podradit, lebo ked dam len bezne na rovine nohu z plynu, nepodraduje, az ked auto hodne spomali a otacky klesnu na minimum...
skusal som net a vraj niektore auta maju snimac polohy, podla ktoreho vie ci ide dole alebo hore kopcom a prisposobuje tomu radenie. ci to ma aj to moje, neviem.
mne vadi, ze ja to neviem ovplyvnit...

Twisted Evil
_________________
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
predtym :Peugeot 3008 1.6VTi Active, cervena rubis
predtym : VW Golf Plus 1,4 Trendline, cervena tornado
predtym : Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Pridať novú tému   Zaslať odpoveď    Obsah fóra -> Guláš - na kus reči Časy uvádzané v GMT + 2 hodiny
Strana 1 z 1

 
Prejdi na:  
Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group | Web vytvorený pre radosť