Ford Auto Web

Fusion Forum - Forum majitelov a priaznivcov auta Ford FUSION   |  Pozri si Ford Auto Web

 FAQFAQ   HľadaťHľadať   Zoznam užívateľovZoznam užívateľov   Užívateľské skupinyUžívateľské skupiny   RegistráciaRegistrácia 
 NastaveniaNastavenia   Súkromné správySúkromné správy   PrihláseniePrihlásenie 

FoFu 1.4 LPG
Choď na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5
 
Pridať novú tému   Zaslať odpoveď    Obsah fóra -> Palivo, palivová sústava, spotreba
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému  
Autor Správa
SEKYC



Založený: 07 máj 2011
Príspevky: 399
Bydlisko: Roudnice n.L

PríspevokZaslal: Ne december 11, 2011 1:52 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

zdenale8 stejně jako ty mám averzi k té lep. sadě ale udivuje mě že nikdo nepíše nic o heveru protože v 70procentech když píchneš se ti pneu při tíze auta odchlípne od patky disku a tam pokud heverem auto nezvedneš to ten sprej nenafoukne a ten kompresůrek už vůbec.Ještě ten sprej to je pěkný svinstvo,zničí ventilek a v servisu tu gumu nemohou odtrhnout od disku.
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
zdenal8



Založený: 19 september 2008
Príspevky: 1589
Bydlisko: Dobřany (Plzen)

PríspevokZaslal: Ne december 11, 2011 4:38 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Jo o tom sem taky slyšel, že to je fajnová prácička potom v pneuservisu takovou gumu zouvat.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
duves



Založený: 05 február 2008
Príspevky: 2362
Bydlisko: Bratislava

PríspevokZaslal: Ne december 11, 2011 5:26 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Treba vymysliet nejaku minirakvičku na strechu auta. A tam mať rezervu.
_________________
FoFu 1.4 Duratec 59 kW, RIVAL X, metaliza Tango
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail Zobraziť autorové WWW stránky
zdenal8



Založený: 19 september 2008
Príspevky: 1589
Bydlisko: Dobřany (Plzen)

PríspevokZaslal: Ne december 11, 2011 6:28 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Nebo přišroubovat na kapotu jako Landrover Laughing
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Slobodoslav



Založený: 10 apríl 2010
Príspevky: 8

PríspevokZaslal: Po december 12, 2011 2:37 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

vls napísal:
zaujalo ma ze plyn je setrnejsi k zivotnemu prostrediu ako benzin a ovela setrnejsi ako nafta - na toto tvrdenie, podla mna, nie je moc dovodov aj ked sa to vselikde pise.


Presne. píše sa o tom všade, nie je ťažké si to vyhľadať. Peknú porovnávaciu tabuľku som našiel napr tu:
http://www.envirodopke.szm.com/paliva.htm

Podľa mojich prepočtov môj FoFu 1.4 LPG je ekonomickejší aj ekologickejší ako toyota prius hybrid. Cenovo bol pre m?a prijateľnejší ten FoFu 1.4: Prestavba stála 1000 EUR a už je splatená. Takže už som v pluse a tankujem liter momentálne za 0,67 EUR.

Namiesto rezervy mám ten sprej. Ešte som ho nepoužil, takže neviem povedať skúsenosti. Nižší výkon motora pociťujem málokedy, možno iba na diaľnici v 140 keď je plné auto, čo nie je v mojom prípade častý jav. Keby to bol problém, tak vždy môžem prepnúť na benzín jedným tlačítkom. Ale ešte som to nepoužil. Vo všeobecnosti mám skôr subjektívne lepší pocit z jazdy na LPG, lebo auto je tichšie, motor má kultivovaný chod aj v nízkych otáčkach okolo 1500, kvôli tomu, že LPG má oktánové číslo okolo 104-6. A samozrejme je to lacnejšie.

Mne to takto vyhovuje a nepredpokladám, že by som niekedy za týchto podmienok chcel iné auto ako na LPG. Ale nikoho na LPG nenahováram... Niekto predsa musí platiť dane tým politikom, aby nezakapali od hladu oni, ich rodiny a sponzori... Wink
_________________
Podporujem petíciu za lepšie Slovensko,
www.peticiazalepsieslovensko.sk
(FoFu 1.4 Duratec r.v. 2009, LPG GasTech, Flashlube)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
kuher



Založený: 15 október 2010
Príspevky: 103
Bydlisko: Česká Třebová

PríspevokZaslal: Po december 12, 2011 4:13 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

Ještě k tomu spreji, když ho použiješ,nový stojí kolem 300.-, možná ní?. Potom stejně jedeš do pneuservisu, nechat si dirku zavařit, dalších 100.-. Já místo spraye vozím toto: http://altmanmoto.cz/shop/sada-na-opravu-prurazu-bezdusovych-pneumatik-p-1921.html a hevérek. Dirku si zalepím a nikam už nemusím. Celá akce trvá zhruba 15 min. stojí mne zhruba 50.- a pokud je dirka viditelná, ani kolo nesundávám, jen přizvednu. Laughing
_________________
FORD FUSION ČERVENA METAL. 1,4 BENZÍN 8/2008
SMART 30 CDI ČERV.ČERNA 0,8 NAFTA 1/2002
http://kuher.rajce.idnes.cz/Moji_draci_a_ty_ostatni/
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu Odoslať e-mail
zdenal8



Založený: 19 september 2008
Príspevky: 1589
Bydlisko: Dobřany (Plzen)

PríspevokZaslal: Po december 12, 2011 4:52 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

nj, ale tohle všechno řeší drobné poškození pouze na běhounu pneumatiky.
_________________
Tourneo Courier 1,0 EcoBoost Deep Impact
Fusion 1,4 Duratec 05/2008 Panther black - dříč na stavbě
Fiesta 1,25 Duratec 3/2011 Squeeze po totálce jako nová

www.fordfans.cz
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
SEKYC



Založený: 07 máj 2011
Príspevky: 399
Bydlisko: Roudnice n.L

PríspevokZaslal: Po december 12, 2011 6:15 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

To je starej dobrej otvírák na olejovky jak tomu s oblibou říkám,mám s tím 2krát skušenost a fakt dost dobrý,po opravě drží a neuchází,musí se to ale trefit tedy abych byl přesný,musí se trefit úhel toho píchnutí v pneu,většinou je to píchlí šikmo,takže to šídlo s tým kanýrem se musí píchnout šikmo tou dírou,hergot tedˇ sem se do toho skoro zamotal Laughing
_________________
Ford Fusion (FUFÍK) 1.4 16V 59kw Comfort RedTango 5/2010 6,4l // Hyundai i10 1.2 16V 57kW 01/2009 ( divoká červená karkulka)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
vls



Založený: 16 február 2007
Príspevky: 626
Bydlisko: Martin

PríspevokZaslal: Ut december 13, 2011 11:52 am    Predmet: Odpovedať s citátom

ja len k tej ekologickosti, tu je pekna tabulka platnych aj planovanych schvalenych limitov emisii pre osobne aj nakladne vozidla :
http://www.dieselnet.com/standards/eu/ld.php

pre plynove aj benzinove vozidla platia navlas rovnake predpisy.
predpisy sa snazia aj o zjednotenie limitov pre benzin-plyn s naftovymi, zatial je povolene pre naftove cca trojnasobne prekrocenie emisii kyslicnikov dusika oproti benzin-plyn, benzin-plyn ma zasa dvakrat viac emisii kyslicnika uholnateho oproti nafte...
mozeme si vybrat na co zdochneme... Twisted Evil

uz si to moc nepamatam, ale zda sa mi, ze plynovy motor ma tepelne zatazenejsi spalovaci priestor - pri prestavbe by mali byt specialne sviecky, zmeneny kompresny pomer, odolnejsie sedla ventilov, zmenena vacka - casovanie, specialny olej.
to ze pri uprave sa tieto speciality nerobia znamena len, ze nieco nie je tak ako ma byt ale len priblizne ako ma byt. Twisted Evil

a ze to nie je vsetko take jednoduche a jasne - vascie projekty bezia len s podporou SPP a rozsirenie plynovych motorov CNG aj LPG je slabe.
_________________
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
predtym :Peugeot 3008 1.6VTi Active, cervena rubis
predtym : VW Golf Plus 1,4 Trendline, cervena tornado
predtym : Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Slobodoslav



Založený: 10 apríl 2010
Príspevky: 8

PríspevokZaslal: Ut december 13, 2011 11:38 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

vls: normy sú jedna vec a reálne emisie druhá. Kľudne môže byť jedna norma pre všetky palivá, ale je jasné, že reálne emisie budú závisieť od toho aké palivo sa použije.

LPG je čistý propan butan. Teda sú to tie najjednoduchšie uhľovodíky, 4o znamená, že LPG je čistejšie ako zemný plyn (ale zanedbateľne). Benzín sú už oveľa komplexnejšie uhľovodíky a nafta samozrejme ešte omnoho viac, ale zase menej ako asfalt, alebo uhlie. No a emisie budú samozrejme zodpovedať tomu, čo reálne spáliš... Preto spaľovanie uhlia nikdy nebude čistejšie ako nafty, nafty ako benzínu a benzínu ako LPG a LPG ako vodíka.

vls napísal:

a ze to nie je vsetko take jednoduche a jasne - vascie projekty bezia len s podporou SPP a rozsirenie plynovych motorov CNG aj LPG je slabe.


Podľa toho čomu hovoríš slabé. ALe je fakt, že aj ja sa tomu divím, prečo niekto jazdí na benzín, keď nemusí... Bohužiaľ zďaleka to tu nie je tak ako napr. v Taliansku, kde na LPG jazdí každé tretie auto, ale až také "slabé" to tu nie je. V ČR jazdí na LPG približne 200 000 áut (v SR asi polovica).
http://lpg-cng.ochranamotoru.cz/auta-jizda-slapni-na-plyn-ropny-lpg-propan-butan.htm

A aj v bohatom Nemecku sa už prebudili a počet áut na LPG sa tam za 5 rokov zdesaťnásobil:
http://www.kralupol.cz/pocet-automobilu-na-lpg-neustale-roste/
_________________
Podporujem petíciu za lepšie Slovensko,
www.peticiazalepsieslovensko.sk
(FoFu 1.4 Duratec r.v. 2009, LPG GasTech, Flashlube)


Naposledy upravil Slobodoslav dňa Ne august 04, 2013 1:19 pm, celkom upravené 1 krát.
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
vls



Založený: 16 február 2007
Príspevky: 626
Bydlisko: Martin

PríspevokZaslal: St december 14, 2011 11:29 am    Predmet: Odpovedať s citátom

mas pravdu ze plnenie rovnakeho limitu neznamena rovnake emisie.
chcel som tym povedat, ze limity sa enormne sprisnuju aj pre klasicke paliva a dobiehaju emisnu vyhodu plynu.

inak zvykne sa posudzovat emisna stopa vratane tazby a vyroby paliva, to ze je propan-butan relativne ciste palivo znamena len tolko, ze niekde zostalo to svinstvo z rafinacie ropy z ktorej sa P-B vyrobi...
aj elektromobil bezemisny beziaci na elektrinu vyrabanu naftovym generatorom nie je ekologicky v poriadku, ze jo - vid tych koksov, co svietili na slnecne panely v noci prudom z elektrocentral a predavali do siete drahu - "ekologicku" elektrinu.

a plyn je lacny kvoli absencii spotrebnej dane - ako sa pise v tom linku co si poslal - ako dlho myslis ze bude trvat, nez nasi chytri vodcovia pridu po rozsireni sa plynovych vozidiel na to, kde by mohol byt zdroj penazi na nezmyselne rozdrbavanie....

zaver - informacie k ekologickosti plynovych motorov by som nehladal na strankach firiem, ktore sa plynovymi motormi zivia - ani kapor ti neda objektivnu informaciu o potrebe vypustenia rybnika Twisted Evil
_________________
Suzuki SX4 Scross 2WD, 1.0 Premium 6AT, sphere blue pearl
predtym :Peugeot 3008 1.6VTi Active, cervena rubis
predtym : VW Golf Plus 1,4 Trendline, cervena tornado
predtym : Ford Fusion 1,25 Rival, colorado red
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Slobodoslav



Založený: 10 apríl 2010
Príspevky: 8

PríspevokZaslal: St december 14, 2011 2:01 pm    Predmet: Odpovedať s citátom

vls napísal:
mas pravdu ze plnenie rovnakeho limitu neznamena rovnake emisie.
chcel som tym povedat, ze limity sa enormne sprisnuju aj pre klasicke paliva a dobiehaju emisnu vyhodu plynu.

Iste dobiehajú. Ale nikdy nedobehnú, pretože žiaden filter nie je 100%-tný. Napríklad filter pevných častíc síce eliminuje viac ako 95% pevných častíc, ale iba tých najväčších, pričom práve tie najmenšie, ktoré nezachytí spôsobujú rakovinu tým, že narušujú DNA. A mnohé autá ani filter nemajú, buď sú staré, alebo ich majitelia ich v rámci chip tunningu a zvyšovania výkonu úplné demontovali...

vls napísal:
inak zvykne sa posudzovat emisna stopa vratane tazby a vyroby paliva, to ze je propan-butan relativne ciste palivo znamena len tolko, ze niekde zostalo to svinstvo z rafinacie ropy z ktorej sa P-B vyrobi...

Jasné. Ale podľa m?a je lepšie keď svinstvo zostane v refinérke, ktorá ho potom primieša do asfaltu, ako keď zostane v palive a nakoniec bude poletovať v meste a spôsobovať rakovinu náhodným okoloidúcim...

vls napísal:

a plyn je lacny kvoli absencii spotrebnej dane - ako sa pise v tom linku co si poslal - ako dlho myslis ze bude trvat, nez nasi chytri vodcovia pridu po rozsireni sa plynovych vozidiel na to, kde by mohol byt zdroj penazi na nezmyselne rozdrbavanie....

To je pravda, ale iba čiastočne. Okrem toho treba dodať, že 2/3 svetovej produkcie LPG sa vyrába zo zemného plynu. Preto cena LPG na svetových burzách závisí najmä od cien plynu.
_________________
Podporujem petíciu za lepšie Slovensko,
www.peticiazalepsieslovensko.sk
(FoFu 1.4 Duratec r.v. 2009, LPG GasTech, Flashlube)
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
dodo50



Založený: 28 október 2008
Príspevky: 135

PríspevokZaslal: So február 11, 2012 11:02 am    Predmet: Odpovedať s citátom

Děkuji za odbornou diskusi k množství škodlivých částí v plynu a benzinu Wink
ale postupme dále... Nějak mne aktuálně ovládla euforie jít do LPG, ale není tady nic praktického od majitelů s LPG.
Prosím můžete se vyjádřit ke svým zkušenostem s vyřizováním s přechodem na LPG?(co bylo nejvíce problematické? STK? papírování?)
Do kterého konkrétního servisu jste nakonec šli? (pro mne olomouc, šumpersko, nebo bruntálsko, opavsko, ostravsko) Na kolik vás to nakonec vyšlo celkem?
Který typ LPG jste nakonec zvolili a proč?
Na co si dát nejvíce bacha při celém "přechodu" na LPG?
Děkuji za reakce. Myslím, že nás, co toto zajímá, bude přibývat...
_________________
Fusion 1.4 Ebony 10/2008 Blazer blue
Návrat hore
Zobrazit informácie o autorovi Odoslať súkromnú správu
Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Pridať novú tému   Zaslať odpoveď    Obsah fóra -> Palivo, palivová sústava, spotreba Časy uvádzané v GMT + 2 hodiny
Choď na stránku Predchádzajúca  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5

 
Prejdi na:  
Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra.
Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre.
Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre.
Nemôžete hlasovať v tomto fóre.



Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group | Web vytvorený pre radosť